#tüm durdurakgezen entry'leri

Doğru bir reklam, bizim gibi çok uçan ve az ödemek isteyen gezginler için yemekler çok mühim değil. Pegasus ülkemizin wizair'i adeta. Seviyorum kendilerini.
Bir çok kişi nasıl oluyor ya da saçmalamayın yaa diyor büyük ihtimalle ama gerçekten oluyor. Eğer planın varsa konaklamayı erkenden ayarla ya da couchsurfing kullan, ulaşımı genel olarak yürüme ile sağla. Pazarlık yap. 8 şehir 13 gün 2800 liraya gezdim. 3 uçak, 3 tren, 12 gece konaklama, yeme içme hediyeler, vize ücretleri vs aklınıza gelecek herşey dahil bu fiyata. Daha ucuza da gelirdi. Ama bazı yerlerde çpk harcadık. Mesela Milona'da bir tabak makarnaya 30€ verdik. Bir kaç müze için 50€ verdik vs gibi lüks harcamalarını da oldu yani. İnanırsan yaparsın, yol açık, yola çık!
Floransayı görmek en büyük hayalimdi, hatta orda bulunan bir köprüden esinlenerek yapılan köprü için bursaya gitmiştim. Irgandı köprüsü ismi. Daha sonra arkadaşımla acaba yapabilir miyiz diye plan yapmaya başladık. Yaklaşık 3 ay sonra vizeye başvurduk. Vize çıkınca nasıl sevindim anlatamam. Vizeden 1,5 ay sonraya biletleri aldık. Romaya, o kadar heyecanlıydım ki, 4 saat önce havalimanına gitmiştim :d Roma, Floransa, Venedik ve Milano yapmıştık. Buda böyle bir anımdır. Teşekkürler.
siirt ili merkez ilçesine bağlı bir vadi, botan çayı bu vadinin içinden gezer, herhangi bir kamp yasağı yoktur. 7 yürüyüş ve 3 dağ bisikleti rotası bulunmaktadır. siirt ili genel itibari ile türk, kürt ve arapların yoğun olarak yaşadığı bir bölgedir, merkezde bu 3 dilde kullanılır. ama ortak dil tabi ki türkçei en sık türkçe konuşulur.
çok istememe rağmen burda rehber eşliğinde bir tur bulamadım, valilik böyle bir tur olmadığı belirtti. vadiye kışın kar yağmaz ve bu sebeple çok sert kışlar yaşanmaz fakat yazları aşırı sıcaktır. en ideal gezi zamanı ekim haziran arasıdır.
burası memleket yaa, daha çok överim ama çok uzun oluyor.
geçen sene gidemediğim için çok üzüldüğüm etkinlik, bir vagon komple katılır ve bizim aile karsa gider. orda çıldır gölünde eğlenilir, ordan ani harabeleri gezilir ve çay içilip geri dönülür. sızlanılmaz, paylaşımcı olunur, şakalar yapılır, yapılan şakalara kimse alınmaz. bizi sevin lan...
2014 yılında gitmiştim. cumartesi, romaya gittim, pazar planımda yoktu ama çok güzel denk geldi, hemen pazar ayinine gittik. harika geçti, daha sonrasında müzeyi gezdik, mutlaka gidilmeli, paraya kıyın ve burayı gezin. kesinlikle her kuruşuna değer. isviçreli muhafızlarda ayrı bir güzellik katmış
istanbul Avrupa yakası için favori mekanım galata kulesi yakınındaki gala kokoreç, başka yerlerde de bu isimde kokoreççiler var fakat yapılan tadilat ve personel değişikliğinden sonra tadi eskisi gibi değil. ama yine de en güzellerinden...
gayeet güzel oldu, fakat mutlaka entryler ilk başta sıkı kontrol edilmeli, çok beklenen ve aranan bir oluşumdu. şimdideb hepimize hayırlı olsun.
şimdi size nasıl 10 yıllık ABD vizesi aldığımı yazacağım.
Öncelikle ds 160 formunu doldurmanız gerekiyor. çok basit bir form fakat yardım almak için https://youtu.be/9jrOvMFj-UA linkinden video bulabilirsiniz. bu fromu doldurduktan sonra https://ais.usvisa-info.com/ vize türünüze göre randevu alacaksınız. fakat randevu almadan önce mutlaka ds 160 formu doldurup AA ile başlayan form numarasını kaydedin bi yere.
bu işlemlerden sonra randevuya hazırlık geliyor. öncelikle abd sizden sadece pasaport istiyor. onun dışında siz geri döneceğinize kanıt olacağını düşündüğünüz belgeleri toplayacaksınız. bu belgeler
-diploma ve ya öğrenci belgesi (eğer wat vizesi ve ya öğrenci vizesi ise transkript isteniyor ve kapalı mühürlü zarfta olacak)
-işyeri izin yazısı
-ssk dökümü
-maaş belgesi
-banka hesap dökümü
-ailenizle kaldığınızı kanıtlamak için nüfus kayıt örneği
-ikametgah
bunları hiç istemeyede bilirler. benden istemediler ama arkadaşımdan babasının evine ait tapuyu bile istediler. arkadaş hazırlıklıydı da yanına almıştı.
mülakata gelince mutlaka rahat olun, kendinizden emin olun, gerekirse gülümseyin, görüşme yapanları gözlemleyin ve neler sorduklarına dikkat edin. diğer sorularınız için buyrun msj kutuma