dönersen ıslık çal

travesti konulu güzel filmlerden biri. farkındalık yaratır.
ayrıca (bkz: manuş baba) nın albümüne ismini veren güzel şarkılarından biri.

olmuyor ne yapsam olmuyor
bu kaçıncı ayrılık akşamı?
duvarda asılı resminle
bir benden
bir sen geçiyor..
hiç bekleme dönemem,
dönemem belkide..
hasretin bir ince güz yarası
beni neden sevmedin
olmuyor ne yapsam olmuyor
bu kaçıncı ayrılık akşamı?
duvarda asılı resminle
bir benden bir sen geçiyor..
kaç mevsim
kaç mektup yaktımda bilmedin
hasretinden ölmedim
geçecek bütün bunlar geçecek
inanma yalan hepsi sevgilim
ne olur bir şey sorma
döneceğim
döneceğim sana
takvim sorup ne olur
karalar karalar bağlama
olmuyor ne yapsam olmuyor
bu kaçıncı ayrılık akşamı?
duvarda
asılı resminle
bir benden bir sen geçiyor.
Tam da platonik sevdiğime açıldığımda red cevabını aldığım günde radyo dinlerken denk gelen Manuş Baba şarkısi, "Beni neden sevmedin?" kısmında gözlerim dolmuştu. Müziği bende eski zamanları anımsatır.
Olmuyor ne yapsam olmuyor
Bu kaçıncı ayrılık akşamı ?
fikret kuşkan ve mevlüt demiray'ın çarpıcı performanslar sergiledikleri, türk sineması göz önüne alındığında modern kabul edilebilecek bir filmdir.

bundan yaklaşık 27 sene önce "above the line" konuşulan cinsel kimlik tarışmalarının bugün konuşulamaması ise üzücüdür. bu tip sosyal konular ilgisini çekenler için önerim şu şarkıyı dinlemeleri ve klibini izlemeleridir.
1992 yapımı harika bir film.

iki ‘aykırı’ tipin etrafında dönen hikayede fahişe bir travestinin(bkz: fikret kuşkan) barmen bir cüceyle(bkz: mevlüt demiryay) olan ikili ilişkisi konu edilir. aslında filmde toplum tarafından aykırı diye tanımlanan kişilerin aykırı olmadığı ama buna rağmen türkiye’de ne zorluklarla yaşadıkları anlatılır.
fikret kuşkan'ın nasıl muhteşem bir oyuncu olduğunu iyice kafamıza kazımıştır bu film. mevlüt demiryay da bir o kadar etkileyicidir. 90'lı yıllarda böyle bir film çekilmiş olması da ayrı bir olay. günümüzde çek bakalım böyle bir film?
ben gidiyorum ağır ağır birşey olursa arkamdan bağır .