paragliding

Bu yaz muğlada deneyimlediğim ve aşık olduğum extrem sporlardan birisidir kendisi. Hele bir de hocanız kafa bir adamsa yukarda jehan falan dinleyerek sigara bile içersiniz 🤘🏻
anlatılmaz yaşanır,
hep merak etmişimdir atlamalı zıplamalı şeyleri, hayalimde de rafting,safari,tırmanış ve de atlayış vardır,bu arada kayak da işin en tatlı kısmıdır.
neyse konumuza dönelim,geçen yaz fethiye'de yamaç paraşütü yapma fırsatım oldu,önce aldılar bizi grup halinde babadağa çıkarttılar,ben diyim 2500 sen de 3000 metre ,yukarıdan her şey küçücük gözüküyor zaten,
neyse taktık sırtımıza paraşütleri,yamaç aşağı 5-6 adım attıktan sonra hoooop dünya ayaklarının altında,
yamaçtan aşağı bakarken önce buradan düşsem pek birşey olmaz ama azcık daha ileriden düşsem çok kötü şeyler olabilir diye düşünürken saçmalama meo dedim kendime,bak keyfine,
yaslandım sırtımı hocaya,işte arada küçük şakalar yapıyor beni korkutmak için bir sağa bir sola yatırıyor,bende ayar oldum ufaktan yapabileceklerinin hepsi bu mu yiğenim dedim,görürsün sen şimdi der demez 9-10 tur ters taklalar saltolar aman aman tabi benim ağzım yüzüm kaydı ama çaktırmıyorum,
neyse neyse dedim şimdi havada bi kartal gördün kartalında canı çok sıkılmış bildiğin efkarlı hayvan, tam önünden geçiyor sen de böyle antin kuntin hareketler yaparken kafasını attırıyorsun bu hayvanın,geldi saldırdı diyelim paraşütü darma duman etti,ne yapıyorsunuz,ipleri kesip yedek paraşütü mü açıyorsunuz?dedim,bu paraşüt kaç para biliyor musun kesilir mi bu ipler dedi,haydaaa çattık dedim,azcık ıslanır geçer gider falan diye espiri kasıyor bir de,neyse beni müsait bi yerde indir kaptan dedim, hayatımda en keyif aldığım zamanlardan biridir,gökyüzünden aşağıyı bu kadar canlı ve bu kadar doğal hissetmek kesinlikle herkesin hakkıdır diye düşünüyorum,bence herkes bir gün bunu denemelidir.
Kalkışı, koşarken ayakların yerden kesilişi heyecanlı sadece. Gerisinde heyecanın yerini inanılmaz özgürlük hissi dolduruyor.
fethiye'de tanıştım kendisiyle.. yaklaşık 1700metre kadar yukarıya, yurusek başımıza daha az iş gelir diye düşündüğüm ve hala o dağı nasıl çıktığını anlamadığım külüstür servis araciyla çıktığımız zaman ben manzarada kaybolmuşken arkadaki kadının panik atak gecirisi ve ağlama sesleriye kendime geldim,herkes gerilmiş acaba atlamasak mi diye düşünürken bu durum nedense beni daha da heveslendirdi.neyse ki sagsalim yamaca geldik pilotum da kafa adam ama beni hiç gergin görmeyince korkutmaya çalışıyor tabi yok ip kopukmuş baglamamiz gerekmiş yok paraşütte delik varmış ilk yama yapmaliymışız yok düşen çok oluyormuş biz de düşermişiz,dedim ki, pilot bey keşke burda ölsem ilerde hasta yatağımda ölmektense, neyyse sıra bekliyoruz- önümüzdeki adam da on saat atlayamadi- bu sırada pilotum neyi nasıl yapicagimizi anlatıyor.şükür ki sıra bana geldiğinde beş altı adım koşup sonra ayaklarımın yerden kesildiğini hissettim.ondan sonrası gerçekten muazzam zaten fethiyenin muhteşem havası sabah güneşinin tenimizi yakmayisi ama bizim kac metre yukarda sigara yakisimiz.... gel gelelim sevgili pilotum da düz uçmaktan sıkılmış olsa gerek ki korkmadığımı anlayınca ben ona ters takla atalım dönelim falan dedikçe o da gaza geldi havada bin beşyüz kez takla attık neyse yaklaşık 10dakika da manzaranın keyfini surmeme izin verdikten sonra-ama manzara nasssilll güzel vallahi ativercektim kendimi aşağı denizin maviligine-artık inişe gecmemiz gerektiğini söyledi bende adama 50lira daha veriyim nolur inmeyelim diye yalvarmaya başladım ama dinlemedi :( bu uçuşun da inişi varmış ki bence en kötüsü bu çünkü ayaklarım yere bastığı anda herşeyin büyüsü kayboldu yine bir sürü gulcemalini yediğim insanla aynı yere geldim. Herşeye rağmen çok keyifliydi kesinlikle herkese tavsiye ediyorum hep beraber uçalım